Gradinita Tineretului Dreamland




Învaţă • Se bucură • Cresc

 

 

Saptamana:17-20.04.2012

Tema: “Ne jucam si invatam”In aceasta saptamana, ne-am jucat si am desfasurat activitati cu teme fata de care cei mici au manifestat interes pana in prezent. Am vorbit despre animalute, am ascultat povesti si ne-am distrat in cadrul jocurilor de grup.

 Activitatile liber alese desfasurate la centrele de interes au fost:

Biblioteca:”Boc, boc, boc”-memorizare

Joc de rol:”De-a bucatarii”, “De-a soferii”, “Jocul cu jucaria preferata”

Stiinta:”Ferma animalelor”-prezentare PPT

Arta: ,,Cu creoinul pe hartie’’, ,,Cosul cu merinde’’-modelaj

Constructii:,,Castelul’’, ,,Casute pentru pitici’’

Jocuri distractive, motrice, de atentie,etc:

 Marti:Activitate practica-“Posetute pentru mama”(lipire)

Am inceput activitatea discutand cu copiii ce au facut in aceasta mica vacanta. Apoi le-am prezentat copiilor o lucrare-model, o posetuta  din hartie colorata, cu flori din material textile lipite. Le-am prezentat tehnica de lucru, dupa care copiii au realizat individual lucrarea. Dupa cateva joculete cu cant si text-“Bat din palme”, “Un pitic atat de mic”, “Boc, boc, boc”,  cei mici au ajutat fluturasii sa ajunga la flori, transandu-le drumul-exercitii grafice.

 Miercuri:Cunoasterea mediului-”Animale domestice”(lectura dupa imagini)

Am inceput activitatea amintindu-le copiilor faptul ca vom vizita  “Ferma animalelor” si le-am solicitat sa numeasca unele animale care traiesc la ferma. Dupa aceea, am prezentat copiilor imagini cu animale domestice, explicandu-le felul in care trebuie sa ne comportam cu  animalele: sa le hranim, sa le curatam adaposturile, sa nu le deranjam pentru ca ne pot rani. In finalul activitatii, copiii au realizat o  lucrare colectiva care ilustreaza o  oita.

 Joi: Educarea limbajului-“Povestea furnicutei Maia”(*poveste terapeutica)

Le-am captat atentia copiilor cu ajutorul unei planse cu o albinuta, Maia. Apoi le-am povestit copiilor despre furnicuta Maia, care statea tot timpul fara sa faca nimic, pana ce o zana le-a propus un concurs. Maia s-a transformat intr-o albinuta harnica. Le-am explicat copiilor cuvintele noi, iar in final, au colorat-o pe albinuta Maia.

Mesajul transmis:  stimularea motivatiei de a “munci”, de a se implica in activitati, valorizarea sarcinilor cotidiene.

 Vineri: Educatie artistico-plastica-“Artificii”(tehnica suflatului in pai)

I-am anuntat pe copii tema activitatii, dupa care am executat impreuna cateva exercitii de incalzire a musculaturii fine si cateva exercitii de respiratie. Le-am explicat si demonstrat copiilor noua tehnica de lucru: cu ajutorul paiului vom imprastia pata de culoare, sufland printr-un capat al acestuia. Dupa finalizarea lucrarilor, le-am sugerat copiilor ca ceea ce au realizat seamana cu niste artificii si le-am aratat imagini cu artificii pentru a putea realiza comparatii.

 Poezia:”Boc, boc, boc”

Boc, boc, boc

Boby este un boboc

Galben si bondoc

Si nu sta deloc,

Boc, boc, boc.

 *Basmul/povestea terapeutica se adreseaza intuitiei si fanteziei, care transmite un mesaj intr-un mod indirect copilului. Se deosebeste de o poveste obisnuita prin faptul ca il ajuta pe copil sa se autointeleaga, sa se autoaprecieze. Ele nu sunt folosite doar ca metoda de interventie, ci si de preventie.

Activitatile liber alese desfasurate la centrele de interes au fost:

Biblioteca:”Citim carti cu Zane’’, ,,Cauta imaginea…’’

Joc de rol:”De-a bucatarii”, “De-a soferii”, “Jocul cu jucaria preferata”

Stiinta:,,Cauta perechea’’, ,,Din jumatati intreg’’, ,,Cand se intampla?’’

Arta: ,,Cu creoinul pe hartie’’, ,,Cosul cu merinde’’-modelaj

Constructii:,,Castelul’’, ,,Casute pentru pitici’’

Jocuri distractive, motrice, de atentie,etc:,,Rece- cald’’, ,,Unde s-a ascuns?’’, Cursa cu obstacole’’, etc.

 Marti:Activitate practica-“ Ce mi-a adus Iepurasul ?’’-sezatoare

Activitatea s-a desfasurat sub forma unui dialog continuu, atat intre copii,cat si intre mine si copii, in cadrul caruia fiecare a fost incurajat sa descrie in cat mai multe propozitii felul in care a petrecut Pastele. Au fost alternate momentele de povestire, cu cele de joc, am cantat, am spus ghicitori si in final, copiii au realizat un desen la alegere.

 Miercuri:Cunoasterea mediului+Educatie plastica:”Sa iubim natura!”(lectura dupa imagini/pictura)

Am inceput activitatea amintindu-le copiilor faptul ca vom vizita  “Ferma animalelor” si le-am solicitat sa numeasca unele animale care traiesc la ferma. Dupa aceea, am prezentat copiilor imagini cu animale domestice, explicandu-le felul in care trebuie sa ne comportam atat cu  animalele cat si cu alte vietati( sa le hranim, sa le curatam adaposturile, sa nu le deranjam pentru ca ne pot rani).Am continuat apoi cu realizare unei gargarite prin tehnica picturii.

 Joi: Activitate matematica:,,Numara si potriveste!’’

In prima parte a activitatii am recapitulat cu copiii sirul numerelor in limitele 1-8, am stabilit vecinii fiecarui numar si am format multimi cu un numar dat de elemente.A urmat apoi, rezolvarea unei fise individuale  pentru fixarea cunostintelor recapitulate.

 Vineri:Educarea limbajului:,, In lumea povestilor’’

In deschiderea activitatii am purtat o discutie colectiva cu copiii despre povestile lor preferate, despre personaje acestora si despre mesajul pe care il transmite fiecare poveste in parte. Am desfasurat un joc  numit ,,Povesti incurcate ‘’in care copiii au potrivit personajele cu povestile din care faceau parte. In final, la alegerea copiilor, am lecturat o poveste.

Activitate practica:,,Ghiveciul cu flori’’

Pentru inceput am efectuat exercitii de incalzire a muschilor fini ai mainii apoi am  confectionat din carton ondulat un ghiveci, dupa cre am imbinat celelalte elemente puse la dispozitie (decupaje,hartie creponata,material textile) pentru a realiza o lucrare  cu tema data.

No Comments :(

Comments are closed.