Gradinita Baneasa Dreamland




Învaţă • Se bucură • Cresc

Tema: IN LUMEA MINUNATA A COPILARIEI

Subtema: Singurel ma ingrijesc

Saptamana: 17-21.10.2011

Pe parcursul acestei saptamani s-a urmarit insusirea cunostintelor legate de ingrijirea corpului, de respectarea normelor de igiena personala.

Jocurile si activitatile alese s-au desfasurat pe urmatoarele sectoare:

  • ·        Biblioteca: “Citire imagini din diverse reviste – cu copii la spalator, la baie”; “La dentist” – lectura educatoarei;” Asa da/asa nu” – imagini 
  • ·        Stiinta: “Cabinetul stomatologic” 
  • ·        Constructii: “Cadita papusii”; “Baia ”
  • ·        Arta: “Coloreaza obiectele de uz personal”; ”Coloreaza servetelul pentru masa”!
  • ·        Joc de rol: “La dentist”; “De-a doctorul”; “Periuta si pasta de dinti”
  • ·        Jocuri de miscare: “Bat din palme”;  “Mergi ca mine”; “ L a plimbare”.

LUNI:Cunoasterea mediului : “Ce obiecte folosesc cand ma spal pe dinti?” –convorbire

Pe baza imaginilor prezentate si a experientei proprii, s-a purtat o discutie despre obiectele utilizate de fiecare atunci cand se spala pe dinti si necesitatea acestei activitati. Se specifica, de asemenea, ca periuta de dinti este personale si nu se foloseste de mai multe persoane aceeasi periuta de dinti. La finalul activitatii, copiii au rezolvat fisa in mod corespunzator.

MARTI: Activitate integrata:

               Educarea limbajului: “ Periuta” – memorizare

Educatoarea le-a prezentat diverse modele de periute de dinti si s-a reamintit importanta utilizarii acesteia zilnic. Apoi, educatoarea le-a recitat poezia model si s-a trecut la invatarea in mod individual si frontal a poeziei.

   Educatie artistico-plastica: “ Obiecte de uz personal” – pictura

In finalul activitatii, copiii au pictat o plansa cu obiecte folosite in igiena personala, dupa ce le-au identificat si denumit.

MIERCURI: Activitate matematica: “Alegeti si grupati!”

            Copiii au identificat pe jetoanele aratate de educatoare, apoi in sala de grupa obiecte de uz personal. Pe fisa de lucru au denumit obiectele de igiena personala, apoi au format multimi de obiecte de acelasi fel.

Copiii au vizionat spectacolul: “ Zana maseluta”.

            JOI: – Activitate practica: “Ne spalam corect?”

Copiilor le-au fost prezentate ustensilele, instrumentele de lucru pe care le vor folosi pe parcursul activitatii (hartie creponata, lipici). Au identificatmodalitati de spalare corecta pe dinti, pe maini, apoi au lipit hartie creponata in interiorul conturului.

VINERI:Educatie pentru societate: “Stiu sa ma ingrijesc?” – convorbire

            Copiii au discutat, pe baza cunostintelor asimilate pe parcursul saptamanii, despre importanta respectarii igienei personale, precum si a modalitatilor de a o respecta. La final, au colorat o imagine corespunzatoare.

                     Educatie fizica: “Mergi ca mine” –variante de mers

Dupa incalzirea grupelor de muschi, copiii au executat diverse exercitii de mers (pe varfuri, pe calcaie, cu mainile sus, mersul piticului, mersul uriasului).

Periuta

Dintii veseli si curati
Seamana ca niste frati.
Bucuroasa periuta
Se da huta, huta, huta.
Dansa nu stie de gluma
Freaca pana face spuma.
Si de-acuma pe Ionel,
Dintii nu-i mai dor de fel.

No Comments :(

Comments are closed.