Gradinita Baneasa Dreamland




Învaţă • Se bucură • Cresc

Tema: INVATA SA FACI!

Subtema: ,,Un om, un pom”

Pe parcursul saptamanii s-au desfasurat activitati diversificate atat cu caracter comun-obligatoriu, cat si  la libera alegere pe diferite domenii care au vizat evaluarea cunostintelor acumulate pe parcursul primului semestru.

  • Jocurile si activitatile alese s-au desfasurat pe sectoare:
  • Biblioteca: ,,Povestea unui merisor’’ (lectura educatoarei), ,,Am vazut un copacel plangand’’ (lectura educatoarei), ,,Crengute si ramurele’’ (scriere)
  • Arta: ,,Azi crengute-nmugurite, maine fructe rumenite’’ (dactilopictura), ,,Un copac in plina floare e-o poveste-ncantatoare’’ (desen), ,,Printre crengute cu flori zboara oaspeti calatori’’ (desen), ,,Pomisorul, copilul si anotimpurile’’ (realizare fotografii)
  • Stiinta: ,,Si dau frunza dupa frunza’’ (vizionare DVD), ,,Am sadit un copacel, oare cand va creste el?, ,,Evantaiul frunzelor’’ (joc senzorial), ,,Copacii sunt plamanii Pamantului’’ (discutii libere), ,,In fiecare an un inel, cati ani ai tu, copacel?’’ (observare)
  • Joc de rol: ,,Dac-as fi un copacel….’’
  • Constructii: ,,Scarite pentru copacei’’, ,,Printre ramurele, cuiburi de pasarele’’
  • Jocuri de miscare cu caracter distractiv: ,,In gradina printre flori noi plantam azi pomisori’’ (elemente de activitate gospodareasca), ,,Pentru vant, pentru ninsoare, le-am pus o sprijinitoare’’, ,,Varul ce l-am dat pe ei e leac pentru gandacei’’ (elemente de activitate gospodareasca), ,,Cu  galeti si stropitoare le dam apa, fratioare!’’, ,,Hai din nou sa ii vedem! Tii! Ce bucurie!’’                                                                                                                                         

Monday: Activitate integrata

Cunoasterea mediului + Activitate practica: ,,Copacelul rade-n soare’’ (observare/lipire)

In deschiderea activitatii li s-au prezentat copiilor cateva imagini ce ilustrau copaci in toate cele patru anotimpuri. Pe baza acestora copiii au participat la discutia colectiva referitoare la partile componente ale unui copac, cum trebuie ingrijiti si ce beneficii ne aduc. Apoi, copiii folosindu-se de tehnici de decupare, lipire si mototolire a diferitelor materiale puse la dispozitie: hartie colorata,  creponata, au realizat o lucrare cu numele ,,Copacelul rade-n soare’’. 

Tuesday: Activitate integrata

Educarea limbajului + Activitate matematica: ,,Copacul, prietenul tuturor’’ (joc didactic/rezolvare de probleme)

Aceasta activitate s-a desfasurat sub forma unui joc didactic in care copiii au primit urmatoarele sarcini: de a numara cate elemente sunt in fiecare grupa si de a desena in fiecare copac numarul corect de elemente. Pe tot parcursul activitatii copiii au fost indrumati sa se exprime corect din punct de vedere gramatical, sa foloseasca in exprimare numeralul cardinal si ordinal si sa scrie corect litera C.

Wednesday: Activitate integrata

Activitate matematica + Educatie fizica: ,,Copacul, adapostul micilor vietati’’ (joc logic de aranjare in tablou/exercitii de tarare din culcat inainte cu deplasarea alternativa a bratului si a piciorului opus)

Aceasta activitate s-a desfasurat cu material individual si copiii au primit sarcina de a  identifica cifrele cuprinse in concentrul 1-8, de a compune sirul numeric 1-8 crescator si descrescator, de a numi vecinii fiecarui numar si de a forma multimi cu tot atatea elemente. Ulterior, copiii au primt o fisa de lucru individuala. Apoi, prescolarii au efectuat incalzirea musculaturii pe segmente, fiind antrenati intr-un joc ,,Copacul, adapostul micilor vietati’’. Fiecare prescolar a realizat exercitii de tarare din culcat inainte, urmarindu-se respectarea elementelor motrice stabilite si mentinerea pozitiei adecvate.

 Thursday: Activitate integrata

Educatie pentru societate + Educatie muzicala: ,,Pomisor, drag pomisor!’’ (lectura dupa imagini/joc muzical ,,Bate vantul frunzele’’)

La inceputul activitatii prescolarii au participat pe baza unor imagini prezentate  la o discutie colectiva despre copaci, plante si reguli de protejare a mediului inconjurator. In partea a doua a activitatii prescolarii au participat la jocul muzical ,,Bate vantul frunzele’’.

Friday: Activitate integrata

Educarea limbajului + Activitate artistico-plastica: ,,Copilul si nucul’’, de Elisabeta Preda (memorizare/pictura)

In deschiderea activitatii educatoarea le-a recitat prescolarilor poezia model, le-a explicat cuvintele necunoscute, apoi s-a trecut la memorarea poeziei cu toti copiii si individual. Ulterior, copiii au avut ca sarcina realizarea unei lucrari cu titlul ,,Copacul’’ folosind tehnici specifice picturii si urmand indicatiile educatoarei.

English: trunk, tree, branches

Parts of the body: fingers, hands, legs, head, arms, feet, neck, mouth, nose, eyes, eyebrow, chicks, chin, face, knees

Colours: red, blue, green, yellow, black, orange, pink, purple, grey, brown

How many…?; What’s the matter?; I’ve got spots on my…

Poem: ,,Copilul si nucul’’, de Elisabeta Preda

-Spune-mi nucule iubit,                                            Am dat frunza vantului

Oare te-ai imbolnavit                                               Conform legamantului.

Ori cumva te-ai suparat                                          Ca i-am dat-o ca arvuna

Cand mai ieri te-am scuturat,                                 Sa-mi aduca-o iarna buna,

De te vad acum sub ploi                                          Ce se-asterne prin poiene

Garbovit si fara foi?                                                            Bogatie de troiene

-Nu te-ngrijora, nepoate!                                        Ca si vara viitoare

M-am schimbat si eu azi-noapte.                           Sa imi fie roditore.

No Comments :(

Comments are closed.